Supportmedewerker (Social Schools) 32-40 uur

Solliciteer nu

Support medewerker (Social Schools) 32-40 uur

Krijg jij energie van het succesvol oplossen van klantvragen? Dan hebben wij bij KidsKonnect dé uitdaging voor jou. Wij zijn namelijk op zoek naar een Supportmedewerker die onze gebruikers gaat helpen met het gebruik van onze software 

Full-time / Part-time · Nederland (remote)

Over de rol

Over de organisatie

KidsKonnect is een succesvol, innovatief en snelgroeiend softwarebedrijf voor het onderwijs en kinderopvangbranche. KidsKonnect is ontstaan door het samenvoegen van de beste kinderopvang en onderwijssoftware. In Nederland en België bedienen inmiddels meer dan 10 bedrijven samen ruim 1.5 miljoen kinderen in de leeftijdsgroep tussen 0 en 12 jaar met kinderopvang en onderwijssoftware.

De afdeling

De afdeling Support is verantwoordelijk voor het ondersteunen en begeleiden van klanten bij het gebruik en beheer van onze producten en diensten, zowel op inhoudelijk als op technisch vlak. Zij doet dit via ons ticketsysteem, per telefoon en met behulp van remote beheer.

De functie

Een van de onderwijslabels onder KidsKonnect is Social Schools. Als Supportmedewerker ben jij het aanspreekpunt voor de gebruikers van onze Social Schools en gerelateerde software. Je ondersteunt en begeleidt hen op afstand en zorgt ervoor dat zij de mogelijkheden van het pakket optimaal benutten. Je bent je ervan bewust dat tevreden klanten de basis zijn voor het succes van ons bedrijf. Je levert support op het gehele pakket en zijn communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen en het helder krijgen van de gestelde vraag van essentieel belang.

Het betreft een functie die niet alleen veel algemene kennis op ICT-gebied vraagt. Je moet alert en vakkundig om kunnen gaan met allerlei wijzigingen die zich kunnen voordoen op ICT-gebied, de branches waarin wij werkzaam zijn en in onze producten. We zullen dus continu investeren in jouw kennis door middel van tijd en opleidingen. Daarom is het voor ons van belang dat je tenminste 32 uur per week beschikbaar bent.

Jouw taken

  • Je beantwoordt de ontvangen vragen en lost probleemstellingen op;
  • Je beantwoordt de per telefoon gestelde vragen;
  • Zelfstandig plan je gedurende de week momenten in om nog uitstaande vragen uit te zoeken, te testen en de oplossingen naar onze gebruikers te communiceren;
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor de afhandeling van de bij jou binnengekomen tickets;
  • Je herkent problemen die buiten je oplossingsvermogen liggen of hoge urgentie hebben en zorgt voor goede escalatie naar de afdeling en/of teamleider die je hiermee kan helpen;
  • Je signaleert veelgestelde vragen en werkt die uit, zodat deze opgenomen kunnen worden in onze knowledge base. 

Over jou

Wie ben jij?

  • Je hebt minimaal een mbo-4 opleiding en kunt denken en werken op Hbo-niveau.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als schrift is een absolute vereiste;
  • Je hebt een goed (probleem)analytisch en oplossingsgericht vermogen;
  • Je hebt bij voorkeur een algemene technische achtergrond;
  • Je hebt affiniteit met SAAS producten (Software as a Service)
  • Je hebt ervaring met CMS (Content Management System) omgevingen voor het opzetten van websites.
  • Je hebt gewerkt met onlinesystemen zoals Zendesk, Freshdesk, Hubspot of een ander systeem
  • Je kunt goed in teamverband werken en staat open voor suggesties van collega’s;
  • Je bent klantgericht en bent flexibel genoeg om klanten op divers niveau te woord te staan, om samen tot oplossingen te komen;
  • Je bent in staat om zaken goed over te brengen en mensen te begeleiden en te instrueren.

Kortom, van onze medewerkers op de supportdesk wordt veel verwacht: algemene computerkennis, (basis)kennis van het basisonderwijs en een servicegerichte werkhouding. Dit naast doorzettingsvermogen, een heldere stem en een grote mate van zelfstandigheid.


Wat bieden wij?

  • Een leuke baan binnen een snelgroeiende onderneming waarin jij kan ontwikkelen
  • Veel aandacht voor jouw groei, met een jaarlijks opleidingsbudget
  • 26 vakantiedagen
  • Mobiliteitsregeling
  • Goede telefoonregeling
  • Laptop van de zaak
  • Gezellige uitjes, georganiseerd door de feestcommissie
  • Veel oog voor een goede werk-privébalans
  • Thuiswerken mogelijk
  • Een prettige informele werksfeer
  • Ontwikkeling aan een platform met hoge maatschappelijke impact
  • Veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
  • Afwisselende job

Onze centrale bijeenkomsten zijn in Almere en daarnaast hebben we satellietkantoren in Kampen, Haarlem, IJsselmuiden, Waalwijk, Weert, Hoorn en Leiden.

KidsKonnect is een thuiswerkorganisatie maar wel met oog voor teamwork. Als supportteam streven we er daarom naar als team regelmatig op kantoor te werken. Houd er rekening mee dat je tijdens je inwerkperiode op het kantoor in Leiden werkt.  

Solliciteer

Wil je ons team komen versterken als Supportmedewerker (Social Schools) 32-40 uur? Dan horen we graag van je!