Supportmedewerker Portabase

Solliciteer nu

Support medewerker (Portabase)

Krijg jij energie van het succesvol oplossen van klantvragen? Dan hebben wij bij KidsKonnect dé uitdaging voor jou. Wij zijn namelijk op zoek naar een Supportmedewerker Portabase die onze gebruikers gaat helpen met het gebruik van onze software.


Full-time / Part-time · Almere / Remote

Over de organisatie

KidsKonnect is een toonaangevend en innovatief SaaS (Software as a Service) bedrijf dat zich richt op de kinderopvang en het basisonderwijs. We streven ernaar het grootste SaaS-bedrijf in Europa binnen deze sector te worden. Momenteel genieten we al de positie van marktleider in Nederland en hebben we onze invloed uitgebreid naar België en het Verenigd Koninkrijk. Met onze baanbrekende oplossingen bedienen we nu meer dan 1 miljoen kinderen in de leeftijdsgroep van 0 tot 12 jaar.

We zijn een snelgroeiend bedrijf met een maatschappelijk doel. Met ruim 200 medewerkers ontzorgen en ondersteunen wij organisaties door middel van onze slimme, gebruiksvriendelijke en flexibele producten. 

Wat bieden wij jou?

  • Een leuke en afwisselende baan binnen een snelgroeiend bedrijf;
  • Veel aandacht voor jouw persoonlijke groei, met een jaarlijks opleidingsbudget;
  • 26 vakantiedagen;
  • Mobiliteitsregeling;
  • Goede telefoonregeling;
  • Laptop van de zaak;
  • Een gezonde balans tussen werk en privé;
  • Er wordt veel vanuit huis gewerkt en je krijgt hiervoor een budget om je werkplek in te richten;
  • Een prettige informele werksfeer;
  • Ontwikkeling aan een platform met hoge maatschappelijke impact.

Over de functie

Als Supportmedewerker ben jij het aanspreekpunt voor de gebruikers. Vanuit één van onze kantoren en vanuit huis ondersteun en begeleid je hen op afstand en zorgt ervoor dat zij de mogelijkheden van het pakket optimaal benutten. Je bent je ervan bewust dat tevreden klanten de basis zijn voor het succes van ons bedrijf. Je levert support op het gehele pakket. Communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen en het helder krijgen van de gestelde vraag zijn van essentieel belang.

De afdeling Support is verantwoordelijk voor het ondersteunen en begeleiden van klanten bij het gebruik en beheer van onze producten en diensten, zowel op inhoudelijk als op technisch vlak. Wij doen dit via ons ticketsysteem, per telefoon en met behulp van remote beheer.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Als Support Medewerker ben je het visitekaartje van de klant. Je beantwoordt de ontvangen vragen die binnenkomen per mail en telefoon, zodat de klant zo snel mogelijk weer aan de slag kan. Hierbij ben je dus verantwoordelijk voor het tijdig beantwoorden en afhandelen van de bij jou binnengekomen vragen;

  • Zelfstandig plan je gedurende de week momenten in om nog uitstaande vragen uit te zoeken, te testen en de oplossingen naar onze gebruikers te communiceren;
  • Je denkt actief mee over mogelijkheden om problemen te voorkomen en gebruikers de beste service te bieden;
  • Je herkent problemen die buiten je oplossingsvermogen liggen of hoge urgentie hebben en zorgt voor goede escalatie naar de afdeling en/of teamleider die je hiermee kan helpen;
  • Je signaleert veel gestelde vragen en werkt die uit, zodat deze opgenomen kunnen worden in onze knowledge base en je draagt bij aan het up-to-date houden van de documentatie ;
  • Je registreert alles in een ticketsysteem en biedt ondersteuning bij het oplossen van incidenten.  

Over jou

  • Je hebt ten minste een afgeronde mbo-4 opleiding en beschikt over het vermogen om op hbo-niveau te denken en te werken;
  • Kennis en ervaring met de kinderopvang en/of Portabase software.
  • Je kunt goed werken met computers en software in het algemeen;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als schrift is een vereiste;
  • Je bent in staat om klanten op diverse niveaus te woord te staan;
  • Je bent in staat om zaken goed over te brengen en mensen te begeleiden en te instrueren;
  • Je bent klantgericht en vindt het leuk om samen met de klant tot een oplossingen te komen;
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken en staat open voor suggesties van collega’s;
  • Je hebt een goed (probleem)analytisch vermogen en bent oplossingsgericht;
  • Je bent bij voorkeur minimaal 32 uur per week beschikbaar.

Solliciteer

Wil je ons team komen versterken als Supportmedewerker Portabase? Dan horen we graag van je!