Supportmedewerker Konnect

Solliciteer nu

Support medewerker (Konnect)

Krijg jij energie van het succesvol oplossen van klantvragen? Heb jij kennis van Konnect en zoek jij een uitdagende functie in een snelgroeiende organisatie? 

Wij zijn voor het label Konnect op zoek naar een Supportmedewerker die onze Konnect gebruikers gaat ondersteunen met het gebruik van onze software.

Full-time / Part-time · Hybride /Almere

Over de organisatie

KidsKonnect is een succesvol, innovatief en snelgroeiend softwarebedrijf voor de kinderopvangbranche. KidsKonnect is ontstaan door het samenvoegen van de beste kinderopvangsoftware. In Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk bedienen we met inmiddels meer dan tien bedrijven samen ruim 1 miljoen kinderen in de leeftijdsgroep tussen 0 en 12 jaar met kinderopvangsoftware via de gecombineerde KidsKonnect platformen.

Over de afdeling

De afdeling Support is verantwoordelijk voor het ondersteunen en begeleiden van klanten bij het gebruik en beheer van onze producten en diensten, zowel op inhoudelijk als op technisch vlak. Wij doen dit via ons ticketsysteem, per telefoon en met behulp van remote beheer.

Onze innovatieve softwareoplossing KidsKonnect bestaat uit diverse applicaties, waaronder portalen en mobiele apps, voor de verschillende gebruikersgroepen. Wij breiden de functionaliteit in deze portalen en apps continu uit. Daarnaast bouwen we het aantal integraties met andere systemen steeds verder uit.  

Over de rol

Als Supportmedewerker maak je deel uit van het Supportteam van Konnect, een professioneel team van 6 collega’s. Ook ben je deel van het bredere Supportteam van in totaal bijna 35 collega’s binnen KidsKonnect. Je werkt verder nauw samen met de Product Owner, Ontwikkelaars en Consultants om zo klanten het beste te kunnen adviseren. 

Als Supportmedewerker ben jij het aanspreekpunt voor de gebruikers van Konnect. Je ondersteunt en begeleidt hen op afstand en zorgt ervoor dat zij de mogelijkheden van het pakket optimaal benutten. Je bent je ervan bewust dat tevreden klanten de basis zijn voor het succes van ons bedrijf en hebt daardoor ook een dienstverlenende en proactieve houding. 

Om de rol tot een succes te maken is het van belang dat je  communicatieve vaardigheden je tweede natuur zijn, je inlevingsvermogen hebt en een klantvraag helder weet te krijgen.

We vinden het belangrijk dat je alert bent en vakkundig kan omgaan met allerlei wijzigingen die zich voordoen in onze ICT producten en de branches waarin wij werkzaam zijn. Om jou hierin zo goed mogelijk te ondersteunen en je kennis zo up-to-date mogelijk te houden, bieden wij verschillende trainingen en opleidingen aan.  

Jouw taken

  • Als Support Medewerker ben je het visitekaartje van de klant. Je beantwoordt de ontvangen vragen die binnenkomen per mail en telefoon, zodat de klant zo snel mogelijk weer aan de slag kan. Hierbij ben je dus verantwoordelijk voor het tijdig beantwoorden en afhandelen van de bij jou binnengekomen vragen;
  • Zelfstandig plan je gedurende de week momenten in om nog uitstaande vragen uit te zoeken, te testen en de oplossingen naar onze gebruikers te communiceren;
  • Je denkt actief mee over mogelijkheden om problemen te voorkomen en gebruikers de beste service te bieden;
  • Je herkent problemen die buiten je oplossingsvermogen liggen of hoge urgentie hebben en zorgt voor goede escalatie naar de afdeling en/of teamleider die je hiermee kan helpen;
  • Je signaleert veel gestelde vragen en werkt die uit, zodat deze opgenomen kunnen worden in onze knowledge base en je draagt bij aan het up-to-date houden van de documentatie ;
  • Je registreert alles in een ticketsysteem en biedt ondersteuning bij het oplossen van incidenten.  

Over jou

  • Je hebt ten minste een afgeronde mbo-4 opleiding en beschikt over het vermogen om op hbo-niveau te denken en te werken;

  • Kennis en ervaring met de kinderopvang en/of Konnect software. Je kunt goed werken met computers en software in het algemeen;

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als schrift is een vereiste; 

  • Je bent in staat om klanten op diverse niveaus te woord te staan;

  • Je bent in staat om zaken goed over te brengen en mensen te begeleiden en te instrueren;

  • Je bent klantgericht en vindt het leuk om samen met de klant tot een oplossingen te komen;

  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken en staat open voor suggesties van collega’s;

  • Je hebt een goed (probleem)analytisch vermogen en bent oplossingsgericht;

  • Je bent bij voorkeur minimaal 32 uur per week beschikbaar.

Wat bieden wij jou?

  • Een leuke en afwisselende baan binnen een snelgroeiend bedrijf
  • Veel aandacht voor jouw persoonlijke groei, met een jaarlijks opleidingsbudget
  • 26 vakantiedagen
  • Mobiliteitsregeling
  • Goede telefoonregeling
  • Laptop van de zaak
  • Gezellige uitjes, georganiseerd door onze feestcommissie
  • Veel oog voor een goede werk-privébalans;
  • Er wordt veel vanuit huis gewerkt en je krijgt hiervoor een budget om je werkplek in te richten
  • Een prettige informele werksfeer
  • Ontwikkeling aan een platform met hoge maatschappelijke impact

Onze centrale bijeenkomsten zijn in Almere en daarnaast hebben we satelliet kantoren in Kampen, Haarlem, IJsselmuiden, Hoorn en Leiden.  

Solliciteer

Wil je ons team komen versterken als Supportmedewerker Konnect? Dan horen we graag van je!