Support Lead (KidsVision)

Solliciteer nu

Support Lead  (KidsVision)

De afdeling support is een belangrijke schakel voor een optimale klantbeleving. Heb jij ruime KidsVision kennis en wil je dit graag overdragen? Heb je daarnaast coachende capaciteiten en weet je je team te motiveren waardoor de klant de juiste service ervaart? Lees dan snel verder!

Part-time · Nederland (remote)

Over de organisatie

KidsKonnect is een succesvol, innovatief en snelgroeiend softwarebedrijf voor de kinderopvangbranche. KidsKonnect is ontstaan door het samenvoegen van de beste kinderopvangsoftware. In Nederland en België bedienen inmiddels meer dan tien bedrijven samen ruim 1 miljoen kinderen in de leeftijdsgroep tussen 0 en 12 jaar met kinderopvangsoftware via de gecombineerde KidsKonnect platformen.


Over de rol

De afdeling Support is verantwoordelijk voor het ondersteunen en begeleiden van klanten bij het gebruik en beheer van onze producten en diensten, zowel op inhoudelijk als op technisch vlak. Zij doet dit via ons ticketsysteem, per telefoon en met behulp van remote beheer. 

Als Support Lead KidsVision draag je vooral zorg voor de kwaliteit en efficiency van de dienstverlening van de Supportafdeling voor onze KidsVision klanten. Je houdt de rapportages in de gaten, coacht het team en neemt eigenaarschap voor verbetertrajecten. Daarnaast draai je mee met het team, onderhoud je contact met klanten o.b.v. (terugkerende) belafspraken, voer je eenvoudig consultancy opdrachten uit en ben je verantwoordelijk voor de nette afhandeling van escalaties en klachten. 

Jouw taken:

  • Samen met je collega supportmedewerkers draag je zorg voor het beantwoorden, opvolgen en afhandelen van klantvragen via telefoon en tickets
  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteitsbewaking en efficiency van de geleverde dienstverlening en voor het resultaat van het team, verbetertrajecten
  • Je zorgt voor belschema’s een goede werkverdeling en coördinatie van activiteiten
  • Je maakt (geautomatiseerde) rapportages voor management en t.b.v. bijsturing/ kwaliteit/efficiency
  • Je begeleidt en coacht de supportmedewerkers in jouw team en regelt eventuele trainingen voor het team
  • Je onderhoudt klantcontact met (grote) klanten, waar nodig en koppelt feedback (van de klant) terug ten behoeve van het verbeteren van het product, het proces en de documentatie
  • Je handelt escalaties en klachten af
  • Je onderhoudt contact met andere afdelingen over prioritering en voortgang van bugs en wensen.
  • Je voert kleine (eenvoudige) consultancy opdrachten uit en/of geeft webinars of trainingen
  • Je zorgt voor beschikbaarheid van volledige documentatie voor het betreffende product en juiste informatievoorziening naar de klant
  • Je analyseren van knelpunten en denkt mee over de optimalisatie van het proces
  • Lijnmanagement van het team en alle daarbij behorende taken (zorg dragen voor de medewerkers, goedkeuren vakanties en declaraties, voeren van functioneringsgesprekken, aannemen van nieuwe teamleden, etc.)  

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur bij KidsKonnect, in de kinderopvangbranche, bij een Customer Supportafdeling in de kinderopvangbranche en/of op het gebied van planningssoftware
  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt een goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal
  • Je hebt ervaring met klantcontact, het onderhouden van relaties en het omgaan met
  • klachten/escalaties
  • Je hebt ervaring met het opleiden en coachen van medewerkers
  • Kennis en ervaring met de betreffende KidsKonnect software is een randvoorwaarde
  • Je hebt affiniteit met of kennis van de kinderopvangbranche
Over jou
  • Je gaat zelfstandig en proactief te werk
  • Je bent klantgericht en bent flexibel en in staat om klanten op diverse niveaus te woord te staan Je hebt een drive om zaken nog eenvoudiger en beter te maken voor de klant, en voor het bedrijf. Dat je daarbij veel stappen vooruitdenkt en de klant verrast met een passende oplossing, hoeven wij jou niet uit te leggen.
  • Je bent een teamspeler die het vanzelfsprekend vindt om kennis en ervaring te delen met collega’s.
  • Je bent tactisch en diplomatiek
  • Je bent secuur en goed georganiseerd
  • Je bent kritisch
  • Je hebt technisch inzicht
  • Je beschikt over probleem analytisch en oplossingsgericht vermogen en hebt het inzicht en de juiste aanpak om de kwaliteit en efficiëntie van het team te blijven verbeteren 

Wij bieden

  • Een leuke baan binnen een snelgroeiende onderneming waarin jij kan ontwikkelen
  • Veel aandacht voor jouw groei, met een jaarlijks opleidingsbudget
  • 26 vakantiedagen
  • Mobiliteitsregeling
  • Goede telefoonregeling
  • Laptop van de zaak
  • Gezellige uitjes, georganiseerd door de feestcommissie
  • Veel oog voor een goede werk-privébalans
  • Thuiswerken
  • Een prettige informele werksfeer
  • Ontwikkeling aan een platform met hoge maatschappelijke impact
  • Veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
  • Afwisselende job 

Onze centrale bijeenkomsten zijn in Almere en daarnaast hebben we satellietkantoren in Kampen, Haarlem, IJsselmuiden, Hoorn, Leiden en Breda.  

Solliciteer

Wil je ons team komen versterken als Support Lead (KidsVision? Dan horen we graag van je!