Marketing Manager

Solliciteer nu

Marketing Manager

Ben jij een ervaren marketing manager met een passie voor het vormgeven en uitvoeren van effectieve marketingstrategieën? Heb je ervaring met het leiden van marketingactiviteiten en ben je klaar om onze marketinginspanningen naar een hoger niveau te tillen?Top, dan hebben we jou nodig!

32 tot 40 uur - Almere / Hybride

Over Kidskonnect

KidsKonnect is een toonaangevend en innovatief SaaS (Software as a Service) bedrijf dat zich richt op de kinderopvang en het basisonderwijs. Ons doel is om de professional in staat te stellen om te focussen op haar/zijn primaire taak: “de ontwikkeling van de nieuwe generatie”. Ons slimme, gebruiksvriendelijke en flexibele softwareplatform ondersteunt kinderdagverblijven en scholen in planning, personeelsbeheer, kind ontwikkeling en oudercommunicatie. 

We zijn een snelgroeiend internationaal bedrijf met een maatschappelijk doel. Met ruim 200 medewerkers ontzorgen en ondersteunen wij organisaties door middel van onze slimme, gebruiksvriendelijke en flexibele producten. We bedienen nu meer dan 1 miljoen kinderen in de leeftijdsgroep van 0 tot 12 jaar.

Over de rol

Als Marketing Manager ben je een hands-on marketeer die zich richt op directe marketingactiviteiten. Je werkt nauw samen met Product Management, Sales en Customer Succes Management om onze producten effectief in de markt te positioneren. Je draagt de volledige verantwoordelijkheid voor de Nederlandse markt en bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de marketingstrategie voor ons merk en onze innovatieve producten. Je bent een gedreven en resultaatgerichte professional met een passie voor marketing met een bewezen trackrecord. Als ervaren marketeer weet jij met de juiste strategieën het DNA en de boodschap van KidsKonnect tot concrete marketingplannen in te vullen.

Het team

Je werkt nauw samen met het team van vier gedreven marketeers die samen met jou marketingplannen bedenken, uitvoeren en evalueren op basis van vooraf gestelde doelen.

Jouw taken:

  • Het opzetten en uitvoeren van directe evenementen, zoals beurzen, klantdagen, trainingen en (andere) bijeenkomsten.

  • Onderhouden en uitbreiden van klantrelaties door middel van gerichte marketinginitiatieven

  • Het maken van een praktisch en haalbaar marketing- en communicatieplan.

  • Het beheren van het lokale marketingbudget.

  • Beheren van de externe communicatie, waarbij je creatieve en innovatieve ideeën implementeert.

  • Het zelf uitvoeren van marketingactiviteiten, zoals het plannen en organiseren van evenementen, het schrijven van content, en het onderhouden van relaties met media en partners.

  • Het analyseren van campagnes en waar nodig bijsturen.

  • Realiseren van  een sterk werkgeversmerk door met diverse afdelingen een employer branding strategie op te zetten en brengt deze tot uitvoer;

  • Creëren van boeiende content voor verschillende marketingkanalen, inclusief sociale media, nieuwsbrieven en de website.

  • Het leiden van een vierkoppig team van marketingprofessionals en het coördineren van externe partners om projecten succesvol te realiseren.

Wat bieden wij?

Je wordt onderdeel van een gezellig team waarbij er veel mogelijkheden tot ontwikkeling en doorgroeien liggen. Je komt te werken op ons hoofdkantoor in Almere. Onze organisatie kent een informele cultuur met een gezonde werk-privébalans. Je kunt in deze functie deels vanuit huis werken. Daarnaast zijn er volop kansen en uitdagingen waarbij je verantwoordelijkheid en vrijheid krijgt om echt het verschil te maken. Verder bieden wij:

  • Veel aandacht voor jouw groei, met een jaarlijks opleidingsbudget;

  • 26 vakantiedagen;

  • Mobiliteitsregeling;

  • Goede telefoonregeling;

  • Laptop van de zaak;

  • Gezellige uitjes, georganiseerd door de feestcommissie;

  • Veel oog voor een goede werk-privébalans;

  • Je werkt voornamelijk in Almere en vanuit huis. Onze overige kantoren bevinden zich op diverse locaties in Nederland;

  • Een prettige informele werksfeer;

  • Ontwikkeling aan een platform met hoge maatschappelijke impact;

  • Veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid;

  • Een rol met een breed scala aan taken en verantwoordelijkheden.

Over jou

  • Een Bachelor- of Masterdiploma in Marketing, Communicatie of een aanverwant vakgebied.

  • Ten minste 5 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare rol.

  • Woonachtig in Almere of de directe omgeving is een pre.

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel in schrift als spraak.

  • Aantoonbare ervaring met digitale marketing, sociale media en contentcreatie.

  • Creatief, proactief en gericht op het behalen van resultaten.

  • In staat om effectief te multitasken en prioriteiten te stellen in een dynamische werkomgeving.

  • Je bent enthousiast en hebt een passie voor marketing, waardoor je een inspirerende bijdrage levert aan ons team.

  • Besluitvaardig: durft knopen door te hakken

  • Analytisch vermogen – Het is belangrijk dat je weet wat er speelt in de branche en dynamische marketingwereld. moet gevoel hebben voor ontwikkelingen in de markt en behoeften van de klant en neemt besluiten op basis van deze inzichten. Met een duidelijke visie stuurt hij/zij het team aan en maakt afgewogen beslissingen. 

Ben jij onze teamspeler met een positieve instelling, die zich kan aanpassen aan veranderingen en altijd op zoek is naar nieuwe kansen om te groeien?

Solliciteer

Ben jij klaar om onze Marketing Manager te worden en een waardevolle bijdrage te leveren aan ons team? Wij kunnen niet wachten om jouw talent en passie voor marketing te ontdekken! Stuur je sollicitatie naar ons op en laten we samen de volgende stap in jouw carrière zetten. We kijken ernaar uit om je te ontmoeten.