HR Business Partner

Solliciteer nu

HR Business Partner

Ben jij een veelzijdige, ervaren en gepassioneerde HR-professional die houdt van afwisselend en uitdagend werk?Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging in je HR-carrière en vind je een generalistische HR-rol in combinatie met het werken aan projecten leuk? Als HR Business partner bij Kidskonnect, adviseer en begeleid je managers en medewerkers van een aantal afdelingen op het gebied van People processen en tegelijkertijd bouw je mee aan ons beleid en de ontwikkeling en professionalisering van Kidskonnect.

Full-time / Part-time · Almere / Hybride

Over KidsKonnect

KidsKonnect is een toonaangevend en innovatief SaaS (Software as a Service) bedrijf dat zich richt op de kinderopvang en het basisonderwijs. Ons doel is om de professional in staat te stellen om te focussen op haar/zijn primaire taak: “de ontwikkeling van de nieuwe generatie”. Ons slimme, gebruiksvriendelijke en flexibele softwareplatform ondersteunt kinderdagverblijven en scholen in planning, personeelsbeheer, kind ontwikkeling en oudercommunicatie. 

We zijn een snelgroeiend internationaal bedrijf met een maatschappelijk doel. Met ruim 200 medewerkers ontzorgen en ondersteunen wij organisaties door middel van onze slimme, gebruiksvriendelijke en flexibele producten. We bedienen nu meer dan 1 miljoen kinderen in de leeftijdsgroep van 0 tot 12 jaar.

Over de rol

Als HR Business Partner ben je aanspreekpunt op het gebied van tactische en operationele HR-vraagstukken waarbij je advies en ondersteuning geeft aan het management en de medewerkers. Daarnaast houd je je bezig met diverse onderwerpen en projecten, waaronder het creëren, implementeren en uitvoeren van het HR-beleid. 

Je bent onderdeel van ons People & Culture team. De afdeling bestaat nu uit de Head of People & Culture, twee HR-administrators, een sr. HR Business Partner, een manager Culture & Communication en een Facility Officer.  Door de groei van KidsKonnect is de afdeling HR volop in ontwikkeling. Actuele thema’s zijn medewerkersbetrokkenheid, verzuim(beleid), arbeidsperspectief, learning & development en talentmanagement. Als HR Business Partner ben je hierbij nauw betrokken en lever je hierin een actieve en belangrijke bijdrage.

Werkzaamheden

Je adviseert en ontzorgt ‘je eigen’ afdelingen en leidinggevenden bij de uitvoering van HR-beleid. Je bent intern en extern aanspreekpunt voor alles wat met personeel te maken heeft. Hierbij word je administratief ondersteund door de HR-medewerker op administratief gebied en voor wat betreft recruitment door onze Talent Acquisition Specialist.  

Je ondersteunt, adviseert en informeert het management over zaken als arbeidsvoorwaarden, instroom, doorstroom, uitstroom, personeelsbezetting, ziekteverzuim en juridische aangelegenheden. 

Binnen het team krijg je een aantal beheer gebieden/ projecten die in overleg.  

Taken en verantwoordelijkheden 

  • Je bent dé HR-business partner van managers en leidinggevenden van jouw afdelingen, je ondersteunt en coacht bij verschillende HR-cases. Natuurlijk sta jij ook klaar voor onze medewerkers, voor raad en daad;  

  • Je adviseert leidinggevenden bij in-, door- en uitstroom van medewerkers en bij arbeidsrechtelijke vraagstukken en gespreksvoering;  

  • Je hebt een adviserende, ondersteunende en signalerende rol op basis van ziekteverzuim en re-integratie en bewaakt ook de voortgang;  

  • Samen met de afdelingsmanagers houd je goed overzicht met betrekking tot de verzuimcijfers, vacatures, ureninzet, contractwisselingen en natuurlijk de ontwikkeling van onze medewerkers;  

  • Je zorgt voor een correcte uitvoering van de (administratieve) HR-procedures en –beleid; 

  • Jij bent dé specialist en het aanspreekpunt wat betreft de HR-applicaties die wij gebruiken en dat zijn AFAS, Learned en Qualtrics. Jij zorgt ervoor dat medewerkers en managers hier goed mee kunnen werken en traint ze indien nodig; 

  • Naast jouw rol als HR Business Partner vervul je ook de rol van preventiemedewerker binnen KidsKonnect. 

Over jou

Als HR Business Partner werk je 2-3 dagen op kantoor en 2-3 dagen vanuit huis. In Nederland liggen onze kantoren in Almere, in Kampen en in Breda. Alhoewel kantoor Almere je standplaats is, verwachten wij van je dat je regelmatig op kantoor Breda en Kampen aanwezig bent voor een persoonlijk contact met de medewerkers.  

Je bent een gedreven HR-professional, die de organisatie bijstaat met gevraagd en ongevraagd advies. Je krijgt energie van complexe vraagstukken, vindt het leuk om dit aan te pakken en anderen hierin mee te nemen. Verder zien we dit graag terug in jouw profiel: 

  • Je hebt minimaal 4-5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie in bij voorkeur een scale up SaaS-organisatie; 

  • Je bent communicatief sterk en je beschikt over overtuigingskracht en uitstekende adviesvaardigheden; 

  • Ervaring met en kennis van AFAS is een pré; 

  • Je bent hands-on en een doorzetter; 

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in het vakgebied Human Resources of vergelijkbaar; 

  • Je hebt up to date kennis van relevante arbeidswet- & regelgeving; 

  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift; 

  • Je kunt goed zelfstandig werken; 

  • Je bent flexibel en stressbestendig; 

  • Je hebt uitstekende sociale vaardigheden en bent een teamplayer; 

  • Je bent minimaal 32 uur en bij voorkeur 40 uur beschikbaar. 

Wat bieden wij

We bieden een werkomgeving waarin je de vrijheid krijgt om jouw HR skills toe te passen en je jezelf verder kunt ontwikkelen binnen een ambitieus en collegiaal team. Daarnaast bieden wij jou:

  • Focus op jouw persoonlijke en professionele groei, met volop kansen om je talenten verder te ontwikkelen.

  • 26 vakantiedagen om je batterij weer op te laden.

  • Een Gaiyo card en een reiskostenvergoeding van €0,40 per kilometer.

  • Maandelijkse thuiswerkvergoeding om thuiswerken comfortabel te maken.

  • Een sterke nadruk op een gezonde werk-privébalans.

  • Een eenmalige netto compensatie van €200,- voor het inrichten of verbeteren van je thuiswerkplek.

  • De mogelijkheid om ergonomisch kantoormeubilair aan te schaffen voor een gezonde werkplek.

  • Een mobiele telefoonvergoeding om altijd bereikbaar te zijn.

  • Veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid in je functie.

  • Flexibiliteit om deels vanuit ons hoofdkantoor in Almere te werken en deels vanuit huis.

Bij KidsKonnect krijg je de kans om écht impact te maken binnen een dynamische en groeiende organisatie. Sluit je aan bij ons team en werk mee aan de toekomst van kinderopvang en basisonderwijs!

Solliciteer

Wil je ons team komen versterken als HR Business Partner? Dan horen we graag van je!

KidsKonnect heeft als doel om de kinderopvang steeds efficiënter te laten opereren, zodat zij meer middelen overhoudt voor het opvangen en de ontwikkeling van kinderen. Wij doen dit door álle betrokkenen in de kinderopvang middels goede software te voorzien van de informatie die ze daarvoor nodig hebben. Altijd en overal.
Onze website