Financial Controller

Solliciteer nu

Financial Controller

Ben jij iemand die cijfers weet te vertalen naar begrijpbare taal binnen en buiten de organisatie? Kun jij gestructureerd te werk gaan en probleemoplossend denken? Dan zoeken wij jou in ons Finance team!

Full-time · Hybride / Almere

Over de organisatie

KidsKonnect is een succesvol, innovatief en snelgroeiend SaaS bedrijf voor de kinderopvangbranche en het primaire onderwijs. KidsKonnect is ontstaan door het PE-backed samenvoegen van de beste kinderopvang- en oudercommunicatiesoftware. In Nederland, België, en het Verenigd Koninkrijk bediend KidsKonnect ruim 1 miljoen kinderen in de leeftijdsgroep tussen 0 en 12 jaar met kinderopvangsoftware via gecombineerde platformen.

De afdeling

De afdeling Finance is een business partner voor de gehele organisatie en we ondersteunen die met adviezen en analyses. Dit doen we door het inzichtelijk te maken van data en trends middels dashboarding en rapportages op zowel tactisch als strategisch niveau. Maar wij verzorgen ook de gehele administratie van de KidsKonnect groep op alle aspecten. Met collega’s in drie landen zijn we een internationale club, maar het hart zit in Nederland. We draaien een platte en efficiënte can-do administratie, waardoor je mee denkt en mee doet in de volle breedte. We hebben een aantal tools goed ingericht waardoor we die efficiëntie ook kunnen behalen. Je bent lid van het Finance-team en rapporteert aan de Business Controller. 

Over de rol

Als Financial Controller ben je in de lead voor de maandelijkse en jaarlijkse P&C cyclus en help je onze aandeelhouder met rapportages en ad hoc analyses over KidsKonnect. Daarnaast vind je het leuk om nieuwe systemen te implementeren en bestaande systemen aan elkaar te knopen. Je draagt zorg samen met de manager administratie voor een tijdige afsluiting om daarna samen met de business controller de management overzichten op te stellen voor een zo volledig mogelijk beeld. Elke maand maken wij een forecast voor de komende perioden.

Je bent, samen met de manager administratie, het aanspreekpunt voor onze auditor op het gebied van AO/IC. Verder ben je verantwoordelijk om bij acquisities de integratie te verzorgen van de administratie en systemen, wat bij ons vrij regelmatig gebeurd. Soms is de administratie intern geregeld als een extra klus, soms extern door een accountancy kantoor, waardoor je scherp moet zijn op volledigheid en accuratesse. Zo nodig ga je naar locatie (ook buitenland) om daar in gesprek te gaan met de relevante partijen en op te halen wat nodig is. We hebben recent een consolidatiepakket aangeschaft en daar moet nog het nodige aan gebeuren; hiermee ga jij een groot deel van je integraties managen. 

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je signaleert en rapporteert op zowel harde als zachte resultaten en KPI’s;
  • Je creëert relaties op korte en lange termijn als finance business partner;
  • Je ontsluit, vertaalt en integreert financiën en data post-acquisitie. Dit doe je door met een can-do mentaliteit het eigen maken van nieuwe systemen en processen van allerlei niveaus en complexiteit;
  • Je onderhoud contact en bent het eerste aanspreekpunt met betrekking tot financiële vraagstukken vanuit de investeerder, de directie of de accountant. Je werkt intensief samen met je teamleden en overige interne en externe stakeholders. Hiermee vervul je de rol “business partner” door het samenwerken met andere disciplines en adviseren van management;
  • Je voert samen met de manager administratie de regie op de aanlevering voor de jaarafsluiting en de accountantscontrole;
  • Samen met de business controller en de CFO stel je de begroting op met alle betrokken stakeholders;
  • Je initieert en realiseert verbeteringen in het financiële proces;
  • Je analyseert van en adviseert over bedrijfseconomische en bedrijfsorganisatorische processen en vraagstukken;
  • Je verzorgt periodieke rapportages (maandafsluiting), analyses, KPI’s & dashboards;
  • Je draagt bij aan het opzetten en onderhouden van een managementinformatiesysteem.

Over jou

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding richting financiële administratie, accountancy of bedrijfseconomie;

  • Je bent 32-40 uur per week beschikbaar;

  • Je bent bereid om te reizen (EU) en een aantal dagen van huis te zijn wanneer dit nodig is (<10% van de tijd);

  • Je bent gefocust op kwaliteit en schaalbaarheid en hebt ervaring met het inrichten en verbeteren van financiële processen en besluitvorming ondersteunende modellen;

  • Je bent een verbindende persoonlijkheid die toegankelijk is en mensen meekrijgt maar ook moeilijke vragen durft te stellen;

  • Je beheerst Nederlands en Engels in woord en geschrift;

  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring.

Wat bieden wij?

• Een leuke baan binnen een enthousiast en betrokken team
• Veel aandacht voor jouw groei, met een jaarlijks opleidingsbudget
• 26 vakantiedagen
• Mobiliteitsregeling
• Goede telefoonregeling
• Laptop van de zaak
• Gezellige uitjes, georganiseerd door de feestcommissie
• Veel oog voor een goede werk-privébalans
• Mogelijkheid om vanuit huis te werken, maar daarnaast zul je ook regelmatig op ons kantoor in Almere werken
• Een prettige informele werksfeer
• Ontwikkeling aan een platform met hoge maatschappelijke impact
• Veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
• Afwisselende job 


Solliciteer

Wil je ons team komen versterken als Financial Controller? Dan horen we graag van je!