Customer Success Manager
Over de organisatie
KidsKonnect is een succesvol, innovatief en snelgroeiend softwarebedrijf voor de kinderopvangbranche. KidsKonnect is ontstaan door het samenvoegen van de beste kinderopvangsoftware. In Nederland België en de UK bedienen inmiddels meer dan tien bedrijven samen ruim 1 miljoen kinderen in de leeftijdsgroep tussen 0 en 12 jaar met kinderopvangsoftware via de gecombineerde KidsKonnect platformen.
Onze innovatieve softwareoplossing KidsKonnect bestaat uit diverse applicaties, waaronder portalen en mobiele apps, voor de verschillende gebruikersgroepen. Wij breiden de functionaliteit in deze portalen en apps continu uit. Daarnaast bouwen we het aantal integraties met andere systemen steeds verder uit.
Over de rol
Als Customer Success Manager bij KidsKonnect speel je een belangrijke rol in het succes en de tevredenheid van onze klanten. Jij zorgt ervoor dat jouw klanten optimaal gebruikmaken van onze oplossingen en zich volledig ondersteund voelen. Door het opbouwen van sterke en vertrouwde relaties binnen de klantorganisaties draag je actief bij aan klanttevredenheid, behoud en groei.
Je beheert zelfstandig je eigen klantenportefeuille en zorgt voor een uitstekende begeleiding van je accounts. Je werkt nauw samen met verschillende teams binnen KidsKonnect om een op maat gemaakte en hoogwaardige service te bieden. Je denkt vooruit, handelt proactief en hebt een hands-on aanpak om klanttevredenheid te verhogen, kansen voor uitbreiding te signaleren en churn te beperken.
Jouw verantwoordelijkheden
Meewerken aan het opzetten en uitvoeren van plannen om klanten tevreden te houden en hun gebruik van onze oplossingen te laten groeien.
Beheren van een eigen klantenportefeuille en fungeren als vast aanspreekpunt en sparringpartner.
Coördineren van onboardingtrajecten voor nieuwe klanten om een soepele implementatie en een hoge adoptie te ondersteunen.
Regelmatig contact onderhouden met klanten om voortgang, gebruik en tevredenheid te bespreken.
Proactief signaleren en meedenken bij klantuitdagingen en zorgen voor een tijdige en passende opvolging.
Samenwerken met Sales, Marketing, Product en Support teams om klantdoelen te behalen.
Voortdurend monitoren van klanttevredenheid en risico’s op churn vroegtijdig signaleren.
Identificeren en benutten van upsell- en cross-sell mogelijkheden.
Klantfeedback verzamelen en doorvoeren binnen de organisatie om producten en services te verbeteren.
Beheren van contractverlengingen en zorgen voor duurzame klantrelaties.
Meten van klanttevredenheid en prestaties aan de hand van KPI’s zoals Retentiepercentage, Net Promoter Score (NPS) en Customer Lifetime Value (CLTV).
Wat bieden wij
We bieden een dynamische en innovatieve werkomgeving waarin je kunt bijdragen aan de groei en het succes van onze klanten. Naast een uitdagende rol binnen een ambitieus en enthousiast team, bieden wij:
Focus op jouw persoonlijke en professionele groei, met volop kansen om je talenten verder te ontwikkelen.
26 vakantiedagen om je batterij weer op te laden.
Een Gaiyo card en een reiskostenvergoeding van €0,40 per kilometer.
Een auto van de zaak, inclusief tankpas.
Maandelijkse thuiswerkvergoeding om thuiswerken comfortabel te maken.
Een sterke nadruk op een gezonde werk-privébalans.
Een eenmalige netto compensatie van €200,- voor het inrichten of verbeteren van je thuiswerkplek.
De mogelijkheid om ergonomisch kantoormeubilair aan te schaffen voor een gezonde werkplek.
Een mobiele telefoonvergoeding om altijd bereikbaar te zijn.
Veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid in je functie.
Flexibiliteit om deels vanuit ons hoofdkantoor in Almere te werken en deels vanuit huis.
Variabele bonus gerelateerd aan het opgestelde commissieplan.
Over jou
Jij bent een klantgerichte en resultaatgedreven professional die klanttevredenheid altijd vooropstelt. Met jouw ervaring in customer success en accountmanagement weet je hoe je sterke klantrelaties opbouwt, onderhoudt en verder ontwikkelt. Je bent communicatief vaardig, analytisch ingesteld en ziet kansen om zowel de klant als het bedrijf verder te helpen. Je krijgt energie van het oplossen van klantvragen en neemt proactief initiatief om verbeteringen te realiseren.
3–5 jaar ervaring in Customer Success, Accountmanagement of een vergelijkbare klantgerichte rol.
Een afgeronde opleiding in Business, Marketing of een gerelateerd vakgebied is een pré.
Uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels.
Ervaring met het beheren van een eigen klantenportefeuille en het onderhouden van langdurige klantrelaties.
Bekend met het oplossen van klantvragen en het coördineren van interne acties bij uitdagingen.
Vaardig in het herkennen en benutten van upsell- en cross-sellkansen.
Goede kennis van CRM-tools en inzicht in de customer lifecycle.
Ervaring binnen een SaaS-omgeving en het vermogen om klantbehoeften te vertalen naar oplossingen.
Solliciteer
Wil je ons nieuwe team komen versterken als Customer Success Manager? Dan horen we graag van je!